|
Vážení rodiče, na tomto místě hledejte pozvánky na akce, které pořádá naše třída jahůdek. |
![]() |
třídní učitelky: Mgr. Květa Kamínová a Mgr. Kateřina Lošková Motto naší třídy: "My jsme všichni kamarádi a máme se moc rádi!" |
„......jsme heterogenní skupina dětí ve věku od 2,5 do 6 let. V letošním školním roce jsme mezi sebe přijali nové kamarády a kamarádky."
Většina dětí je samostatná v oblasti sebeobsluhy, postupně si osvojují poznatky o svém okolí a o světě, o přírodě a učí se chovat hezky k sobě navzájem i ke svému okolí. Naše třída preferuje tuto filosofii - poskytnout každému dítěti možnost k získání samostatnosti a zdravého sebevědomí, rozvinout jeho schopnost k učení a vytvoření správných návyků a postojů pro další život ve společnosti. Ve vzdělávání a výchově se snažíme, co nejvíce přizpůsobit vývojovým, poznávacím, sociálním a emocionálním potřebám všech dětí. Poskytujeme dětem určitou volnost, respektujeme každého jedince a podporujeme jeho individualitu.
Snažíme se vytvářet podnětné prostředí tak, aby všechny aktivity obsahovaly prvky hry, tvořivosti, aby podněcovaly radost z poznávání. Upřednostňujeme prožitkové a kooperativní učení hrou, vytváříme prostor ke hře, kterou chápeme jako hlavní výchovný prostředek. Děti vedeme ke spolupráci, k prosociálnímu jednání a dobrým mezilidským vztahům.
Od začátku školního roku zjišťujeme, jaké individuální nedostatky mají nové děti a podle toho s nimi pracujeme. Na základě evaluační činnosti víme, na co se musíme u dětí zaměřit, a to jak na úrovni třídy, tak i jednotlivých dětí.
Režim dne se snažíme po většinu času dodržovat, aby si děti zvykaly na určitý řád. Je ale dostatečně pružný a otevřený vzhledem k aktuálním situacím a umožnuje reagovat na individuální možnosti a zájmy dětí. Během dne mají děti dostatek prostoru pro individuální a spontánní hru. Organizaci jednotlivých činností provádíme různou formou - v celém kolektivu, střídavě v menších či větších skupinách, ve dvojicích, individuálně.
V letošním školním roce opět mezi pravidelné činnosti zařadíme hru na zobcovou flétnu, která jako melodický nástroj vhodně doplňuje orffovský rytmický instrumentář při všech muzických aktivitách dětí. Hra na zobcovou flétnu se s úspěchem využívá také terapeuticky, příznivě koriguje dětské dýchací obtíže. S dětmi budeme pracovat podle celoročního projektu Veselé pískání.